31. 1. 2012

19. Den - přejezd na Pangan

Dnes byla noc o něco klidnější (tedy alespoň třeba pro mě - Janička má názor jinej ;-) )
V 5. ráno se opět ozval budíček džungle. Jo a přišli jsme na to co dělá ten divnej mlaskavej zvuk... Jsou to ti malí gekonci - asi vábí samičku :-D
Snídaně Mussli s jogurteem a "fresh" juice z krabice, ale i tak byl více fresh, než to, co se kupuje u nás v krabici. Paní domácí byla trošku zpruzelá, že jsme nekoupili zájezd a lístky do Surattany u ní. Asi je to tu tak zvykem - kde člověk bydlí toho servis využívá - my daly přednost slevě.
Zajímavé bylo placení druhé noci :-D. Povídám: "rádi bychom zaplatily druhou noc". A paní se ptá: " Za kolik jste měly cenu?" Né že bych to nevěděl (350B), ale říkám, že nevím, že to předtím platil kolega co tu teď není. Paní se zamyslela a napsala standardní cenu 300B. Z toho plyne: nahaněči na autobusových zastávkách nemaj nic nasmlouváno jen ví kam volat :-D
Nejlepší je volat rovnou na hotel nebo GH. A tak jsem hned zavolal na Orchidea GH na Pangan - pokoj 400B. Zajímalo by mě, za kolik ho nabídnou nahaněči B-).
Cesta do Surattani je docela dlouhá. Snažil jaem se jí trekovat, ale míní bus je dobře odstíněn od GPS signálu. Nevadí, je to tu pohodlné tak relaxuju jako ostatní.
Ve městě nás vyhodili přímo u "bus office" - občerstvení a turistická kancelář v jednom. Když už nám paní nemohla nabídnout bydlení, snaží se aspoň o lístky zpět nebo cestu přes město - ale my si to zařídíme asi raději samy. Bez nutnosti zadávat termín dopředu.
Hlad nás táhne ulicí - holky pro dnešek odmítly pouliční špejle ale pro změnu objevily klimatizovanou restauračku s lidovými cenami. 6 lidí - jídlo a pití = 510B. Vlezly jsme do jakési kavárny buď sousedíci škole, nebo přímo školní. Jsou tu moc milí. Anglicky moc neumí ale z cedule pochopil co chceme - špagety a ice laté. Máj tu moc čisto dokonce i prosklené dveře byly tak čisté, že s brejlema na očích a mobilem v ruce, jsem narazil do skla - školačky se docela zasmály :-D. Pana vrchního - majitelé zajímá odkud jsme - tak mu to ukazuju na mapě. Nadšeně něco prones, a z výrazu odhaduju že to bylo něco ve stylu: "to je dálka!".
Přišli jsme s dostatečným předstihem - paní v kanceláři spadl kámen ze srdce. Bus asi vyjíždí dřív než nám řekla :-D. No překvapení že jim tu něco občas funguje s předtihem.
Cesta lodí je dostatečně popsaná od Kerta. V přístavu jsme hráli smlouvačku s taxikářem. Prej 200B na os. To tak.... Víme že to jezdí o půlku levněji. Po 1p minutovém přemlouvání jsme se dohhodli na 115 na os. Šlo by to možná ještě níž ale už mě ta diskuze nebavila :-D
Cesta do hotelu 17km v pohodě. Bydlení na obrázku vypadalo asi o 300% lépe, ale i tak je to celkem v pohodě. Čistý a ještě s houpací sítí. Ostatní to bydlení zas tak moc neoslovilo a tak při večerní procházce objevili ještě něco lepšího. Když je to za stejnou cenu, proč ne ;-)
Večeře za 80B i s pitím. A pak Chang na pláži. Jo zapoměl jsen ještě trocha proudění s focením že stativu ;-).
Oheň a večer na pláži viz fota.